Kiadatlan Spyro részek: Spyro's Kingdom
A Spyro's Kingdom egy kiadatlan játék, ennek ellenére fejlesztése hosszú időt ölelt fel, több cég is dolgozott rajta, a végeredmény pedig a 2011-ben bemutatott, ma már nagy népszerűségnek örvendő Skylanders sikerszéria első része, a Skylanders: Spyro's Adventure lett. De lássuk is, hogyan jutottunk el idáig.

Az alapötlet

A Spyro's Kingdom fejlesztését 2007-ben kezdte meg a Toys for Bob, amikor a Vivendi Universal-t felvásárolta az Activision. A Toys for Bob kapta a lehetőséget, hogy előrukkoljon egy újfajta Spyro játékkal, így többféle lehetséges ötlettel is előállt a cég:

-
Egy valósághű Spyro, aki időről-időre lovagokkal találta magát szemben (baloldali ábra),
-
egy aprócska Spyro, aki valami folytán a valódi világban kötött ki, és ott könyvespolcokon rohangált (középső ábra),
-
egy origami Spyro, aki alakot tudott változtatni (jobboldali ábra).
Ezek az ötletek mind radikálisan eltérően hangzanak egy igazi Spyro játékhoz képest, nem igaz? Az Activision is így gondolta; szeretett volna többet kihozni ebből a már jól ismert játéksorozatból és karakterből.
A Toys for Bob így folyamatosan újabb és újabb ötletekkel rukkolt elő, de egyikkel sem sikerült elkáprásztatnia a vezérkart. Egészen 2010-ig csendben mígnem született egy elképzelésük a játék megvalósításáról: a játékos kis sárkányfigurákat tud beolvasni a játékba és ott testreszabni őket.
Innentől kezdve bonyolódik csak igazán a történelem - mire a Toys for Bob előrukkolt a játékfigurás ötletével, egy másik csapat, a Helios Interactive már belekezdett egy másik játék fejlesztésébe, a Spyro's Kingdom-éba.
Mivel a két cég által elképzelt (és fejlesztett) játékok őrületes mértékben eltértek, ezért a cikk két részre lesz bontba. Az első felében a Helios Interactive féle játékról, a másodikban pedig a Toys for Bob féléről folvashattok.
A Helios féle Spyro's Kingdom

A Spyro's Kingdom első változatát a Helios Interactive kezdte el fejleszteni és egy PC, valamint Nintedo Wii exklúzív címnek ígérkezett. A játék egy MMORPG lett volna (aki a műfajjal ismeretlen, az MMORPG egy online játszható többszereplős szerepjáték).
A játék évtizedekkel a The Legend of Spyro sorozat után játszódik - Spyro ebben az időben már felnőtt és ő uralkodik a királyságában. A játékosnak őt kellett volna meglátogatnia ahhoz, hogy küldetésekbe kezdhessenek, valamint néha segített is volna a kalandok során.
2010 májusában a játék már majdnem elérte az alfa állapotot, és a cég várta a zöld lámpát, hogy folytathassa. Az egyik fejlesztő, Graham elmondása szerint ebben a változatban már jelen volt a Toys for Bob által kitalált "toys-to-life" műfaja – fogod a tárgyakat, ráteszed őket egy portálra és a játékban életre kelnek, azonban sem a portál, sem pedig a játékfigurák nem voltak kötelező elemei a szoftvernek, ellentétben a végül megjelent Skylanders játékkal.
Ebben a játékban csak sárkányokkal lehettünk, amiket négy elembe soroltak be: tűz, víz, föld, levegő. A játék során küldetésekkel szerezhettünk tapasztalati pontokat, amikkel szintet léphettünk és így öregedett a sárkányunk is. Repülni csak ugyanolyan sebességgel lehetett, mintha a földön sétálnánk.
Régebben elérhető volt egy letölthető demó a Helios weboldalán, azonban idővel olyan sokan töltötték le, hogy letörölték, mielőtt bajba kerülnének. Jelenleg azon vagyok, hogy megtaláljam ezt a demót és megosszam veletek, olvasókkal is. De előre szólok, hogy nem egy nagy szám. Addig is íme egy videó
Ekkor döntöttek úgy, hogy bár a játék szórakoztató és aranyos, az akkori állapotához képest sokkal többet is ki lehetne belőle hozni. Ekkor kapta meg a jogokat a Toys for Bob.
Tervrajzok



A Toys for Bob féle Spyro's Kingdom
A Toys for Bob féle Spyro's Kingdom megjelenése 2011 őszére volt tervezve. Ez a változat vált végül a manapság ismert Skylanders: Spyro's Adventure játékká.

Források
Helios Interactive weboldala (már nem elérhető)
|